Zakup sprzętu dla placówek medycznych takich jak publiczne szpitale czy przychodnie albo inne ośrodki zdrowia najczęściej obarczony jest dużym ryzykiem. Wszędzie tam, gdzie wydawane są pieniądze podatników, i to wydawane są na instytucje w praktyce dofinansowywane przez rząd(przecież nikt nie pozwoli nawet najgorzej zarządzanemu i najbardziej zadłużonemu szpitalowi upaść) istnieje duże ryzyko nadużyć. Teoretycznie za zakup sprzętu medycznego odpowiada wyznaczona do tego jednostka w strukturze szpitala Trudno, żeby nie budziło to wątpliwość – jedną osobę (czy nawet kilkuosobowy zespół) łatwiej skorumpować i przekupić. Wydaje się, że specjaliści od zakupów sprzętu powinni starać się zaopatrzyć placówkę medyczną jak najtaniej, ale wiadomo jak to jest – jeśli wybierzemy zbyt tanie cewnik może się okazać, że zaraz pęknie i zamiast jednego trzeba będzie użyć dwóch. A to już oznacza wyższe koszty. Więc tak naprawdę trudno wymiernie policzyć opłacalność zakupu tego czy innego sprzętu. Bo trudno przecież uruchamiać zespół badawczy do spraw wydajności i odporność cewników czy rękawiczek chirurgicznych. Teoretycznie za zakup i zamawianie sprzętu medycznego powinni odpowiadać ci, którzy będą z niego korzystać – czyli sami lekarze. Problem polega jednaj na tym, że może to prowadzić do chaosu (wyobraźmy sobie biednego specjalistę do spraw zakupów, który będzie musiał zrobić zaopatrzenie i zsynchronizować dostawy z kilkunastu albo kilkudziesięciu sklepów czy hurtowni medycznych), a w stu kupując w stu miejscach trudniej o rabat. Pomińmy przy okazji dość oczywisty temat, że lekarze nie są szczególnie odporni na zakusy pośredników handlowych i propozycje korupcyjne. Nie ma więc jednego sprawdzonego rozwiązania, które pozwoliłoby uniknąć potencjalnych szwindli albo problemów organizacyjnych. Najlepszym rozwiązaniem byłaby prawdopodobnie platforma internetowa w stylu porównywarki cen, ale z jednym wspólnym koszykiem do zakupów – tyle, że na to nigdy nie zgodzą się ani producenci sprzętu medycznego, ani sklepy ani tym bardziej przedstawiciele handlowi.
Całkowicie nie na temat...
Wyróżnij się w trasie – czyli reklama na samochodzie
Samochody, poza funkcją czysto logistyczną, mogą również stanowić doskonałą formę reklamy. Co ważne, oklejanie samochodów reklamami to nie tylko domena przedsiębiorców, którzy w ten właśnie sposób reklamują swoje produkty. Samochodowe reklamy z dużą skutecznością są Więcej…